Hikmah Pengembara

” Dan hampir semua wajah dan mata perempuan itu memiliki sihir yang mampu mengubah laki laki jadi serigala. maka sebaiknya memang kedua duanya saling menjaga. agar tetap menjadi manusia yang mulia dan tidak berubah menjadi manusia serigala.

Monday, September 30, 2013

Cabaran vs Kelemahan

Assalamualikum wbkth,

Lama dah tak tulis dalam blog ni, bukan apa sibuk dengan kehidupan seorang pekerja. walaupun hakikatnya.. hanyalah biasa-biasa sahaja.

Sebelum tu apa khabar semua.... sihat ke... mcm artis tapi tak lah sekadar penhibur di kala kesepian ja.... ok penulisan ni just di buat untuk semua pembaca tahu apa yang berlaku terhadap diri ini. Tahu kenapa saya kata CABARAN.. sebab setiap kali saya balik rumah mesti mak saya kata awat makin sihat ni.. Kakak Saya pula cakap pipi dah kembung..... dan jawapanku.. makan lalu... kan bagus sihat.. padahal hati dah tak tahan kot...

So bagi mententeramkan jiwa, saya pun bt keazaman.... dalam sebulan ni saya perlu kurangkan berat badan saya sehingga 63kg. Mampukah saya... nanti kita tengok berjaya tak...... tapi KELEMAHAN aku ni satu ja... cepat mengalah and satu perkataan ja.. sesuai sentisa say "Tak Pe Esok ada Lagi" ni yang di panggilkan sikap bertangguh2.....  mcm mn ek nak menghilangkan perasaan ini... Insyallah.. aku mampu.....

 

No comments: