Hikmah Pengembara

” Dan hampir semua wajah dan mata perempuan itu memiliki sihir yang mampu mengubah laki laki jadi serigala. maka sebaiknya memang kedua duanya saling menjaga. agar tetap menjadi manusia yang mulia dan tidak berubah menjadi manusia serigala.

Thursday, April 21, 2011

ABAH......

ABAH
Baru semalam ku rasakan abah berada disisiku...
masih terasa haruman bau yang tak pernah di miliki oleh yang lain..
sepatumu.....bajumu...seluarmu masih lagi berada di tempat asalnya....
sekejap sahaja aku rasakan ianya berlaku...
hanya seketika......
aku tak pernah menyesal atau sedih atas pemergianmu yang jauh nun di san...
kerana aku tahu kau bahagia disana...

ABAH
setiap kali selesai solat hanya satu yang kumohon dr PENCIPTA.
keredhaan dan pengampunan di atas segala dosa yang pernah engkau lakukan...
dan aku mengharapkan dirimu di tempatkan di kalangan hamba2NYA yang beriman...
aku bersyukur pergi dalam keadaan yang tenang dan sempurna bersama dgn MA dan anakmu disisimu...

ABAH
aku merinduimu...tatkala aku melakukan setiap amalan,
aku terbayangkan dirimu berada disisiku..
aku tahu setiapa apa yang ada padaku adalah milikmu..nafasku, darahku..akalku..semuanya adalah milikmu...
16 APRIL 2011 merupakan tarikh keramat bagiku...

alunan YASSIN masih lagi mampu ku ungkapkan..wlupun tubuhmu sudah lagi tidak......
aku cuba redha dgn ketentuan ILAHI..
namun aku perlu tabah kerana MA nasih lagi memerlukan kami..
jika anak2nya lemah bgmn pula dgn MA
namun kekuatan ibuku tetap jitu...
aku sayang ABAH.......
Sayang sangat2..dekat ABAH

aku pernah termimpikan ABAHku yang tersenyum kearahku.....
dan kata-kata yang terakhir yang aku dengari..."FAISAL BANGUN G KELAS"
satu lagi yang aku tak lupakan.....ABAH pernah berkata
"ABAH tak tinggalkan yang lain selain ILMU dan AGAMA. ABAH tak ada harta itu je yang ABAH mampu berikan"

aku akan pegang pesanan abahku ini...semoga abah bahagaia disana......
AL-FATIHAH....
keluarga yang aku sayangi

2 comments:

Ribena lalalaaa~ said...

takziah faizal.... tetiba rindu abah ku...

Unknown said...

semoga tabah m'gahdapi ujian ILAHI....k.asma m'gucapkn takziah wt faisal...n famly...