Hikmah Pengembara

” Dan hampir semua wajah dan mata perempuan itu memiliki sihir yang mampu mengubah laki laki jadi serigala. maka sebaiknya memang kedua duanya saling menjaga. agar tetap menjadi manusia yang mulia dan tidak berubah menjadi manusia serigala.

Thursday, January 12, 2012

Memori Yang Tak Mungkin Akan Terhapus ADIK BERADIK...



Tengah memikirkan idea utk kenakan korang
Hari ni aku ACHIK FAISAL nak merungkai segala-galanya berkaitan dengan kehidupan kami sebagi teman dan rakan sepanjang berada di alam Universiti Utara Malaysia ni. Kalau aku nak mulakan aku nak mula dengan sahabat aku ni dululah kot.. tapi aku nak jugak slotkan diri aku ni ( gila glamour aku ni.. baru tahu.. korang mampu..)

Nama Aku ... biarlah korang yg tahu je tahu....aku ni anak kelahiran Kedah... untuk pengetahuan semua so aku bukan org KL ke.. Kelantan ke.. atau mana2 ja.. walaupun loghat Kedah dah kurang kedengaran.. heheee.. so sape2 yg nak ckp dlm dialek kedah ke..kelantan ke..KL ke... tak yah nak kelentiong aku pasti jd bahan......

Sebelum aku teruskan dengan idea yang melalut ni... DENGAN AKU MEMPERSEMBAHKAN... IDEA merapu untuk Korang semua.... ADIK BERADIK


Selamat Hari Raya... buat semua yg mengenali kami.. Tiba2


SAWADIKHAP....sambil layan lagu OH..Oh..Oh


aksi dalam kereta.... masa g Penang.."bye2 ben10"
INI CERITA YANG AKU CIPTA UNTUK KORANG
AIN YARD.. nama sebenar dia baru aku tahu wei... Sharifah Noorainn Binti Syed Othman ..budak ni nampak jer mcm gagap n sentiasa nak continue apa yg dia bt.. and sentiasa tak puas hati selagi tak dapat apa yg dia nak.. tp bgus kot ada mmbr mcm ni so bila ko rasa nak sesuatu wakil kan je dekat dia ni... mmg confirm akan dapatnyalah.. semangat kot.. hahahaa... byak jugak scandle dia sampai botfriend kawan sendiri pun dah dijdkan scandle( gila gagah aku tulis benda ni)... WANI HATI2 calon MADU ko...hahahaaha...
..sebab aku terlalu suka ngan blog aku ni sbb boleh kutuk dia kaw2.... BTW ko tahu tak.. aku dah tahu sape ko sejak aku kenal masa orientasi sbb ko dah mcm ular dengan ELL... tak leh pisah nasib baik DPP jauh2 kalau tak dah kena Chop ngan aku... hahhaaaa... Klu bab event je pasti nampak muncul.. tp klu bab2 meeting ke study ke mcm ..H***M... kan... Apa2 sikit pasti Entertainment is the number ONE... betul tak.. heheee... (jangan Marah ek...)

Nak tgk gambar dia mcm mn
"ko ingat ko sape boleh kata aku" said Sharifah..ko mampu

Sharifah Noorainn Binti Syed Othman
Student Residential Hall : 7C106 TM
Programme : Bachelor of Accounting (Information System) with Honours
Sex : Female
Religion : Islam
Center of Study : Universiti Utara Malaysia, Sintok, Kedah
Place of Birth  : Perak
Date of Birth : 21/10/1987
Citizenship :Malaysia



NAJWA ISMAIL... ni baru aku tahu dia mcam KAK CT juga ada penangan sikit jelah kot SITI NAJWA BINTI ISMAIL... wah baru aku tahu nama ko yang sebenar... dia ni kadang-kadang lambatlah juga loadingnya...(apa org kata blur dgn keadaan semasa) menerima apa saja yg org kata yg penting “AKU SUKA DAN HAPPY DENGAN APA YANG AKU ADA”... korang mampu buat apa yang dia mampu takkan.. aku suka juga gaduh dengan padahal tak de pape pun saja nak buat isu and drama.... ramai top Follower kot... vission and mission dia utk tahun ni sangat pelik dan lain dari yang lain....”aku nakcari CALON SUAMI” sampai hbs semua dia aim.. kecuali kitaorg.. tak kot sebab tak tersenarai dlm top follower dia..” ko bukan hbt pun nak aku jd Follower” hahhaa..... hebat kan...
Kalau exam motif utama dia.. STUDY utk masa depan.... so korang btlah mcm mn pun dia takkan keluar dari bilik kecuali.. makan... pg TOILET ( kalau ada tandas dalam bilik mmg tak keluar kot )  and cr bahan rujukan.. kalau tidak jgn haraplah mau keluar dr itu bilik... Suka timbulkan isu.. baru2 ni pg HAT YAI ada ke patut beli Baju Putih.. kan dah cakap HITAM.. saja nak main Drama.... lg satu isu yg dia buat klu korang semua nak tahu.. bila dlm perjalanan PHOTOSHOOT mcm2 alasan dia buat nak DEMAM bagai ( padahal isu HIDUNG PROBLEM..sape2 ada sparepart please HELP).. tp bila dah sampai mmg hbs lupa sakit ke mana... diri dia kemana mana siap nama baru TIJAH Balik Kg.. tak pasal2 aku jd dianya laki.. MAMPUS aku kena hentam lepas ni...

Ni picture dia and serba sedikit info ttg dia...
peace no war.. demi ko faisal..


SITI NAJWA BINTI ISMAIL
Student Residential Hall : 4F101 PETRONAS
Programme : Bachelor of Business Administration with Honours
Sex : Female
Religion : Islam
Center of Study : Universiti Utara Malaysia, Sintok, Kedah
Place of Birth:W. Persekutuan
Date of Birth:14/09/1987
Citizenship:Malaysia


WANI & ZAIM..... ni aku buat sekalilah ek.. sbb aku tak mau timbul isu..and DRAMA dlm blog aku...( tak mau jd follower korang k) dah fobia dgn kes korg so... dlm blog ni aku punya cerita nak merapu ke apa ke... so korang jgn pulak nak gaduh sbb aku tak de bela sape2..K... NURZAWANI BINTI ZAINUDDIN dan ZAIM ZAINAL.. diaorg ni kalau korg nak tahu pasangan yg mmg panas n penuh dgn kontroversi.. ( apa yg hbt sangat ni wei..) padahal tak de isu atau drama mana sangat pun... just IDOLA BINTANG KECIL  je kot.... main BELON ( ni wani yg TIUP).... hahaa ni apa yg AIN cakap K...

no hallah faisal...aku like juga blog ko walau tak hot mana
WANI ni aku kenal dia pun sejak dari semester satu masa tu dkt Minggu orientasi... isu dia bermula apabila si wani ni lawan dgn aku isu Sr, Jr dan jugak JKMK... ala masa tu minah kg lawan dengan Awang Selamat kot.. confirm2 mcm budak BODO jer kita ni kan.. hahahaaa.....lpas tu sampailah skrg dia suka sentapkan hati aku ni.... mmg riuh rendah kot dia ni.. semua dia nak buat and plan.. yg melaksanakan kitaorg geng ADIK BERADIK... tapi yg paling best aku balas dendam dengan 6 biji telur masa sambut BIRTHDAY DIA pada 22/12/2011. Hahhaaaaa... terbaik kan... budak ni couple ngan zaim sejak dr DIPLOMA dekat UNGKU OMAR.. aku tak tahu sgt cerita cinta diorg ni.... janji korang bahagia.. n jgn lupa kad kenduri kawen tau.....

still peace kot....
Nurzawani Binti Mohd Zainudin
Student Residential Hall : 3B114 Tradewinds
Programme : Bachelor of Accounting with Honours
Sex : Female
Religion : Islam
Center of Study : Universiti Utara Malaysia, Sintok, Kedah
Place of Birth :W. Persekutuan
Date of Birth :22/12/1987
Citizenship :Malaysia



ZAIM alamak nak citer apa ek ttg ko.. sbb tak best story ko bw tak byklah..wei... byk drama je kot...aku nak citer ttg apa ek.. budak IDOLA BINTANG KECIL  yang suka lari2 mcm budak comel kot... hahhaaaa( tak terpengaruh dekat AIN ok..) dia ni MANTAN PRES BROADCASTING CLUB... minat sangat dgn computer games, Footballnya ( tapi aku tak pernah nampak ko main pun depan TV je ker..) Whateverlah apa yg kau buat pun yg pasti jgnlah jelous ngan aku.. Aku takkan rampas apa yg dah jadi milik orang hahaha ( statement tak mau ganggu orang)... boleh mcm ni.... rajin2 lah g gym ek biar nmpk besar sikit tp jgn jd mcm... dot..dot sudah..pelik plk aku tgk... hahahahaahaaa..

aku memang cool..tp ni pun saja buat utuk masuk Idola Bintang Kecil

ZAIM BIN ZAINAL
Student Residential Hall : 5G219 EON
Programme : Bachelor of Business Administration with Honours
Sex : Male
Religion : Islam
Center of Study : Universiti Utara Malaysia, Sintok, Kedah
Place of Birth :W. Persekutuan
Date of Birth :21/08/1987
Citizenship :Malaysia

Azieyan Haris hari ni seorang lg teman aku akan meninggalkan UUM... ni maklumat serba sedikit ttg dia


aku nak jd mcm SWAN tapi tak mampu...COMEL tak..
Name Nur Azian Binti Mohd Aris
Student Residential Hall : 3B112 Tradewinds
Programme : Bachelor of Accounting with Honours
Sex : Female
Religion : Islam
Center of Study : Universiti Utara Malaysia, Sintok, Kedah
Place of Birth :Johor
Date of Birth :22/06/1987
Citizenship :Malaysia



kalau nak tau budak ni nampak jer cool tapi sebenarnya ada banyak rahsia. utk pengetahuan sepanjang perkenalan aku dengan dia dalam kampus ni susah nak nampak dia senyum... tapi kalau dia senyum sgt happy go lucky.. tak pandai sgt nak candid bila bergambar.. tapi itulah diri dia...


aku tak pernah tgk yan karaoke depan ramai org tapi mlm tu dia buktikan dekat kitaorg dia mampu menyanyi lagu apa (SANDARKAN PADA KENANGAN) memamng terbaik walaupun couple dia masatu lari jauh meninggalkan dia... hahahaa..


kenangn terakhir kitaorg adalah jalan2 ke Hatyai, makan2 dekat Danok... semuanya di zone Thailand.. and lastly kitaorgnya program kalau tak salah Photoshoot ke ada lagi yang lain... Ntah den pun tak ingat.. kalau nak cerita byk2 pun hanya family dia n roomate dia je yg tahu.. n kalau korg nak tahu.. dia ADIK BERADIK kitaorg dlm BEN!), Super8 atau apa2 jelah namanya... yg pasti kami adalah yg terbaik....


MISS THIS MOMENT WITH YOU AZIEYAN ARIS........

To be Continued... cerita NIZAM ZAM.. dah hbs modal tunggu next episode k...

9 comments:

Ainn Yed said...

giler klaka plus terharu giler ! HAHA thx pesal.. =)

Ainn Yed said...

stiap baris ayat ko memang bt aku gelak sorng2.. HAHA ! Mr. know it all.. :p

Unknown said...

huhuhuuuu.. lpas ni pasti jd kenangan aku wei..

Anonymous said...

im touched~~~hehe

cute girls said...

my story banyak tau...i try to create issued for the whole semester but y my story only suku pages..should be one pages..hahaha (buget glamor)..kihkih anymay faizal thanx for the story ...

cute girl said...

aku suke pic dalam kete tue...haha seyes kenangan wei..ade firdaus bahador lg kot...miz dat moment

Unknown said...

sabar lepas ni aku nak letak gambar je dlm blogg ni ttg aktiviti tak berkesudahan plak...

Yogi Tri Nugraha Eddy Soetopo said...

Assalamu alaikum.
Nama saya Wiet Yudhayanti dari Bandung, Indonesia. Paman saya bernama Rudy Iskandar Mirza, pegawai Event Organizer sebuah pameran di Bandung, menemukan sebuah dompet yg di dalamnya terdapat Lesen Memandu Malaysia atas nama Sharifah Noorainn Binti Syed Othman. Dompet ini ditemukan di sekitar tempat pameran oleh pemilik stand, yang berada di sebuah mall yang bernama Bandung Indah Plaza. Kemudian diserahkan kepada paman saya sebagai panitia.
Untuk menghubungi saya, alamat email saya twiety0809@yahoo.com.
Terima kasih.

Unknown said...

Itu kawan saya, maaf baru sempat untuk komen di sini. masihkah lesen dan dompet itu di dalam simpanan kamu. kalau masih nanti bisa saya nyuruh teman saya email kamu terus ya. Terima Kasih atas penemuan itu.