Hikmah Pengembara

” Dan hampir semua wajah dan mata perempuan itu memiliki sihir yang mampu mengubah laki laki jadi serigala. maka sebaiknya memang kedua duanya saling menjaga. agar tetap menjadi manusia yang mulia dan tidak berubah menjadi manusia serigala.

Sunday, January 8, 2012

Mengapa di Ucap Selamat Tinggal....

Kami Anak Alam Insan Tuhan
Ngembara Langit Biru Mencari Ilmu
Berteman Kebudimanan
Bina nusa bina dunia sejahtera
Uniutama ibu yang tercinta
kami doa lanjut usia bahagia
kami janji hormati pesanmu
ILMU BUDI dan BAKTI

pernah tak korang dengar lagu ni... ini merupakan lagu Universiti Utara Malaysia
tempat dimana aku dididik selama 3tahun kot. Aku mula masuk ke UUM pada 28 November 2008.
ni matriks card aku...(tgklah gambar kat bawah ni yer)..
Kad Matrik A082
lawak pulak bila tgk masa hr pertama pendaftaran. Aku ni Batch 082 yg merupakan batch utk budak diploma (al maklumlah sebelum ni dekat Politeknik Shah Alam) mmg kuat belajar kan.

lagu tema kitaorg masa ni GEMURUH. Nyanyian Faizal Tahir.. kalau tak salah orientasi kali ni di jaga oleh Majlis Perwakilan Pelajar UUM sesi 2008/2009. dan Kolej Kediaman aku masa tu Tradewinds, bilik no 105 Blok A. My Roomate Abu Nain NOng dan Farid Samsuddin ( mula2 masuk dulu aku tak kenal si farid ni, rupa2nya roomate aku dah puas aku kutuk dia dkt cf ngan kawan aku, Sorrylah kawan).
namun mmbr rapat aku masa dekat UUM hanya mereka ni.. ever and forever Sylvia Usung Merang, Aishah Mariam Paker Muhamad, Abu Nain Bin Nong, Miyoko, Farid Samsuddin, Wendy, Siti Zainab, Abby, Boo, Wani Adnan, Qila dan semua budak2 batch A082 yg lain.. Nurzawani, Azieyan, Zaim, Ain, Ell, Najwa, Zam dan Jabatan Hal ehwal Pelajar....

tak lupa juga kepada ahli Majlis Perwakilan Pelajar sesi 2009/2010.. Fatin Azreen, Mirul, Mufti, Fika, Alia, Grace, Raynold, Thomas, Miyoko ( berapa kali da mau ulang), Faezah@gebu, dan yang lain2...

Rakan2 aku yang lain, dari DPI dulu, Adil, Masitah, Ku Jas, Nasrullah dan juga Khairi.. korang dah hbs aku n Ku jas still dekat sini... kadang2 aku cemburu ngan korg. sbb korg the best student.. n aku hanyalah insan yg tak de pape dlm diri ni... hanya tahu menjalankan aktiviti di kampus.....

ini semua kenangan yg bakal aku simpan dlm hati  ini.
diantara kelab yg pernah aku berbakti....


maaflah ada yg ni jer yg berlogo yang lain dah tak tahu kat mana.... al maklumlah br format komputer..
so kepada MT2 yg baru selamat utk menjayakan organisasi ini..

aku harapkan segala yg aku buat ini adalah atas kehendak Allah dan DIA yg telah menentukan kemana hala tujuku...Qada dan Qadar telah menjadi ketetapan Allah SWT kepada hambanya.

No comments: